Šiauliuose trejų metų vaikas per klaidą išgėrė vaistų, skirtų lašinti į ausis arba nosį. Tėvai, supratę, kas nutiko, dėl galimo apsinuodijimo skubiai kreipėsi į medikus.
Gydytojai sako, kad panašūs incidentai kartojasi nuolat, todėl vaistus būtina laikyti vaikams nepasiekiamose ir saugiose vietose. Jei mažylis netyčia išgeria medikamentų, pagalbos reikia kreiptis nedelsiant.
Vaistus sugirdė per klaidą
Šiauliuose tėvai trejų metų vaikui, gydydami peršalimo simptomus, sugirdė preparatų, kurie buvo skirti vartoti į ausis arba nosį. Netrukus jie suprato suklydę ir dėl galimo apsinuodijimo kreipėsi į medikus.
Vaikų intensyviosios terapijos gydytoja Gitana Bykova teigė, kad apsinuodijimą lėmė netinkamas vaistų panaudojimas. Nors vaikui nepasireiškė didesnių gyvybei pavojingų simptomų, jis kurį laiką buvo stebimas, o vėliau, išlikus stabiliai būklei, išleistas gydytis į namus.
Specialistai pabrėžia, kad netyčinis apsinuodijimas medikamentais gali baigtis rimtomis pasekmėmis. Vien per šią savaitę Šiauliuose buvo gydomi trys mažamečiai, apsinuodiję skirtingomis aplinkybėmis.
G. Bykovos teigimu, tokia situacija kelia nerimą, nes vaistai buvo laikomi taip, kad mažamečiai galėjo juos pasiekti ir suvartoti, o tai kelia grėsmę jų sveikatai ir gyvybei.
Pavojų gali slėpti ir rankinė
Toksikologijos gydytojas Linas Zdanavičius rekomenduoja medikamentus laikyti rakinamoje vietoje, kurios vaikai nepasiektų. Suaugusieji taip pat neturėtų vaikams rodyti, kaip vartoja vaistus, nes mažyliai linkę mėgdžioti. Specialistai ragina vaikams nevadinti tablečių saldainiais ar kitais skanėstais.
Vaikams nepasiekiamoje vietoje reikėtų laikyti ne tik namuose vartojamus vaistus, bet ir rankines, kuriose jų gali būti.
L. Zdanavičius atkreipė dėmesį, kad apsinuodijimų neretai įvyksta tuomet, kai vaikus prižiūri močiutės. Jų rankinėse gali būti įvairių medikamentų, tarp jų – širdį veikiančių vaistų, kurių vaikui apsinuodyti gali pakakti net vienos tabletės.
Įtarus apsinuodijimą delsti negalima
Jeigu vaikas netyčia išgėrė jam neskirtų vaistų arba kyla įtarimas, kad taip galėjo nutikti, būtina iš karto kreiptis profesionalios pagalbos. Medikai ragina neapsiriboti internete ar dirbtinio intelekto įrankiuose randama informacija.
G. Bykova pabrėžė, kad vaiką turi apžiūrėti medikas, nes skirtingi vaistai gali sukelti įvairių šalutinių simptomų, kurių ne visada galima pastebėti be medicininės patirties.
Pasak L. Zdanavičiaus, ypač pavojingi yra širdį veikiantys preparatai. Jei vaikas išgėrė tabletę, reikėtų skambinti greitajai medicinos pagalbai arba Apsinuodijimų informacijos biurui. Kai kyla abejonių, greitoji pagalba gali sujungti su šio biuro specialistais, kurie įvertina situacijos pavojingumą.
Praėjusiais metais gydymo įstaigose buvo gydomi 425 įvairiomis medžiagomis apsinuodiję nepilnamečiai. Dažniausiai netyčia apsinuodija kūdikiai ir vaikai iki trejų metų – tokio amžiaus mažyliai aktyviai tyrinėja aplinką, ima į rankas įvairius daiktus ir bando juos ragauti.




